modigi | مشاوران دیجیتال , مشاوره دیجیتال , مشاوره رایگان مشاوره با هزینه کم , مشاوره کسب و کار , مشاوره تلفنی , مشکلات نرم افزاری , مشکلات سخت افزاری , وب برندینگ , مشاوره موفق

مشاورین دیجیتال در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند.
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • توییتر
  • facebook

نکات مهمی که در کسب و کار دیجیتال باید بدانید .

فعالیت اقتصادی پیچیده ای که در دنیای امروزی رواج یافته است و شاید پیچیده ترین آنهاست . فعالیت در حوزه دیجیتال و کسب و کار دیجیتال است . به طوری که در این حوزه پیشرفت و سیر تکاملی چنان سریع و غیر قابل پیش بینی است که حتی برای ایده های جدید نظیر فعالیت در اینترنت ، کجت ، برنامه جدید برای گوشی های هوشمند ، بازی کامپیوتری و هر فعالیت دیگر در ایرن عرصه ، باید از موانع زیادی عبور کنید و خودتان را برای راه سخت و پر پیچ و خم جهت رسیدن به رویایتان آماده کنید .
کسب و کار دیجیتال
کسب و کار دیجیتال
با این‌که در بسیاری از کشورها از جمله کشورمان ایران، پارک‌های فناوری از ایده‌های نو پشتیبانی کرده و زمینه را برای طراحی و عرضه آنها به بازار فراهم می‌کنند، اما باز هم این مسیر نیازمند هوشیاری و سرعت عمل فراوانی است.

شرکت‌های زیادی در دنیای دیجیتال با شکست روبه‌رو می‌شوند و برخی نیز در مدت کوتاهی به شهرت و ثروت فراوانی دست می‌یابند. بنابراین خوب است از تجربیات این شرکت‌های نوپای موفق برای مدیریت بهتر امور و رویارویی با موانع پیش‌رو استفاده کرد.

بیایید با هم هفت نکته مهمی را که باید در مسیر راه اندازی کسب و کار دیجیتال مد نظر قرار دهیم از زبان افراد موفق در این حوزه بشنویم.

۱- عدم محدودیت ذهن

ویلیام ولفرام، بنیانگذار شرکت تجارت الکترونیکی DealDash که در زمینه حراج آنلاین فعالیت می‌کند، بر این باور است وقتی صاحبان ایده در جستجوی سرمایه‌گذار برای عملی کردن طرح‌هایشان با انتقاد و ترشرویی دیگران روبه‌رو می‌شوند، نباید دلزده شده و میدان را خالی کنند.

او می‌گوید: «شما به عنوان موسس یک شرکت نوپا باید تمرکز خود را بر حرکت هر چه بیشتر به سمت هدفتان بگذارید. به همین دلیل ممکن است در جلسه‌ای که با یک سرمایه‌گذار دارید، نتوانید او را به سرمایه‌گذاری روی طرحتان تشویق کنید، اما در عوض نکته‌ای سودمند و کاربردی را در میان سخنانش بشنوید. خلاصه این‌که نباید ذهنتان را محدود کرده و هدف اصلی خود را همیشه مد نظر قرار دهید.»

۲- نسخه جدید داشته باشید

ایکا پانانن که سه سال پیش شرکت نوپای خود را با نام «سوپر سل» (Supercell) پایه‌گذاری کرد، توانسته با دو محصول خود یعنی بازی استراتژیک جنگی Clash of the Clans و بازی دیگری به نام Hay Day اسم و رسمی در دنیای برنامک‌های iOS برای خود دست و پا کند. او به شرکت‌های نوپا توصیه می‌کند همچنان به خلاقیت ادامه داده و از شکست استقبال کنند.

وی می‌گوید: «مهم نیست چه برنامک‌هایی در دنیای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها پر طرفدار است، نکته مهم این است که شما نباید سعی کنید خودتان را با روند فعلی منطبق کنید. در مقابل باید به دنبال ایده‌های جدید و هیجان‌انگیز دیگری باشید.»

شرکت سوپرسل حتی از شکست هر یک از محصولاتش استقبال هم می‌کند و همه کارکنان شرکت در کنار هم با خوردن یک کیک، این شکست را جشن می‌گیرند! پانانن می‌گوید: «هیچ شکی نیست که همه ما وقت و انرژی زیادی را صرف طراحی محصولی جدید می‌کنیم و شکست آن بی‌شک دلخواه ما نیست، اما در حقیقت هر شکست درس‌های زیادی را به همراه دارد. پس از هر شکست با هم در مورد آن صحبت کرده و درباره نقاط قوت و ضعف عملکردمان حرف می‌زنیم. سپس با مطالب جدیدی که از شکست می‌آموزیم جشن کوچکی در شرکت به پا می‌کنیم.»

۳- مسمم برای تصمیم گیری ،

جوکا هیلونن، شرکتی را برای تولید بازی برای کنسول نینتندو راه‌اندازی کرده است. وی می‌گوید: «در دوره‌ای که فعالیتمان را در پارک فناوری آغاز کردیم، کارشناسانی از حوزه‌های مختلف توصیه‌های متفاوتی به ما کردند. اگر قرار بود به همه این توصیه‌ها عمل کنیم، به احتمال زیاد تا حالا هیچ پیشرفتی نمی‌کردیم و در همان وضعیت اولیه می‌ماندیم.»

در مسیر راه‌اندازی و نیز گسترش کسب و کار دیجیتال، توصیه‌های زیادی را خواهید شنید، اما نباید به همه آنها توجه کنید؛ فقط برخی از آنها را برگزینید و به کار ببندید.

۴- متعادل باشید

مارکوس هالتونن که شرکت موفق و نوپای او با نام Small Giant هنوز یک‌ساله هم نشده، بر این باور است برای آغاز کار باید تیمی از افراد با استعدادها و توانایی‌های مختلف را تشکیل دهید.

او می‌گوید: «جمع‌کردن یک عده آدم با‌استعداد به‌تنهایی کافی نیست. باید ببینید به چه مهارت‌هایی نیاز دارید وآنگاه به دنبال یافتن آن مهارت در میان اعضای گروه یا انتخاب اعضای جدیدی باشید.»

۵- دقیقا چه میخواهید . از آینده تصویر روشن داشته باشید .

تینا زیلاکوس که پایه گذار شرکت سازنده برنامک Yoga Retreat است، ترسیم چشم‌اندازی از آینده را برای ادامه حضور مقتدرانه در بازار ضروری می‌داند.

او می‌گوید: « اگر برای انجام مرحله بعدی کارتان نیاز به سرمایه دارید، در حین انجام مرحله فعلی از پروژه، سراغ سرمایه‌گذاران مختلف بروید و رایزنی کنید. ممکن است برخی سرمایه‌گذاران فعلا تمایلی به سرمایه‌گذاری نداشته باشند، ولی بعدها به کارتان علاقه‌مند شوند. همین علاقه‌مندی بموقع فعالیت‌تان می‌تواند آنها را در آینده به سوی شما جذب کند. در واقع با این کار به استقبال آینده می‌روید و روابط خوبی با سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنید.»

۶- رقیب ، رقیب است . به آن زیاد بها ندهید

در نظر‌داشتن رقابتی که در جریان است امر پسندیده‌ای است، اما نباید تمام تمرکزتان را صرف رقابت کنید.

جوها پانانن که مدیر و پایه‌گذار یک شرکت نوپای تولید بازی‌های رایانه‌ای است، می‌گوید «این‌که به جای تمرکز کافی روی پروژه‌تان فقط به رقابت فکر کنید، احتمال موفقیت‌تان را کم می‌کند. برخی شرکت‌های نوپا دچار این اشتباه بزرگ می‌شوند و مدام به رقابت فکر می‌کنند و از پرداختن به فعالیت اصلی خود غافل می‌شوند.»

۷- به فکر بازار های جدید باشید

ویل کاسی، مدیر بازاریابی یک شرکت بزرگ تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید: «بسیاری از مدیران شرکت‌های نوپا فکر می‌کنند اگر ایده بسیار خوبی داشته باشند، مشتریان به آنها مراجعه می‌کنند، اما این موضوع در بیشتر موارد درست نیست. به همین دلیل باید برنامه‌ای برای معرفی محصول خود به دیگران و ارتباط با مشتریان بالقوه خود داشته باشید.

شما میتوانید برای کسب  اطلاعات بیشتر در زمینه کسب و کار دیجیتال و دریافت مشاوره در این باره با شماره سراسر ۹۰۹۹۰۷۱۵۳۵ از تلفن ثابت و با نرخ ارزان هر دقیقه ۸۵۰ تومان تماس حاصل فرمایید تا مشاورین دیجیتال شما را در کسب و کارتان راهنمایی کنند .

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =