modigi | مشاوران دیجیتال , مشاوره دیجیتال , مشاوره رایگان مشاوره با هزینه کم , مشاوره کسب و کار , مشاوره تلفنی , مشکلات نرم افزاری , مشکلات سخت افزاری , وب برندینگ , مشاوره موفق

مشاورین دیجیتال در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند.
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • توییتر
  • facebook

صد برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند Brandz

مؤسسه تحقیقاتی میلوارد بروان Millward Brown برای دهمین سال پیاپی نام صد برند برتر دنیا را منتشر کرده است.
در طول ده سال بازار تجاری آشفته از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ ارزش برندها ۱۲۶ درصد معادل ۳٫۳ تریلیون دلار رشد کرده‌اند. ارزش رشد سالانه این فهرست ۱۴ درصد است.
top-100-brands-infographic
بازهم یک نام تکراری در صدر تمام جداول باارزش‌ترین برند دنیا خودنمایی می‌کند و آن اپل Apple است. ارزش برند اپل با ۶۷ درصد رشد ۲۴۶٫۹ میلیارد دلار اعلام‌شده است. این در حالی است که گوگل با ۹ درصد رشد و ۱۷۳٫۶ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد و مایکروسافت با ۲۸ درصد رشد در مقام سوم نشسته است. جالب است که بدانید از ده صندلی برند برتر سال ۲۰۱۵ هفت جایگاه مختص برندهای فعال در حوزه تکنولوژی است.
فهرست صد برند برتر سال ۲۰۱۵ را مشاهده کنید.

در بخش بیشترین رشد و توسعه این برند فیس‌بوک است که توانسته است ارزش خود را دو برابر کند و به عدد ۷۱٫۱ میلیارد دلار برسد. پس‌ازآن اپل جایگاه دوم بیشترین رشد را داشته و اینتل مقام سوم را از آن خودکرده است.
top-brands-chart

هفت برند جدید به فهرست صد برند برتر در سال ۲۰۱۵ پیوسته‌اند که اکثر آن‌ها آسیایی هستند. برند علی‌بابا Alibaba.com جزو تازه‌واردهای این فهرست است که توانسته با ورود خود جایگاه نخست را در دسته‌بندی خرده‌فروشی Retail مال خود کند. جالب است دسته‌بندی خرده‌فروشی با ورود این برند بیشترین رشد را با ۲۴ درصد در بین تمام دسته‌بندی‌ها داشته است، این در حالی است که اگر این برند حضور نداشت، رشد این دسته‌بندی تنها ۲ درصد بوده است.
newcomers

اما بیشترین رشد در دهۀ آشفته تجاری گذشته مربوط به دسته‌بندی غذاهای فوری Fast Food با ۲۵۲ درصد رشد است. باارزش‌ترین برندها در شاخه تکنولوژی با ۴۴ درصد مجموع ارزش برندها جمع شده‌اند این در حالی است که ده سال پیش این عدد ۳۶ درصد بوده است.

۲۱ برند آسیایی توانسته‌اند ۱۷ درصد مجموع صد برند برتر دنیا را در بربگیرند. همچنین ۱۴ برند از مجموع ۱۵ برندهای فعال در حوزه بریک BRIC چینی هستند، این در حالی است که ده سال پیش تنها یک برند چینی در این حوزه وجود داشت که در فهرست جای داشت.

ارزش برندهای ژاپنی حاضر در فهرست برابر با ۷۶ میلیارد دلار است، رزش برندهای بریتانیا ۱۱۱ میلیارد دلار، ارزش برندهای کشور هند در این فهرست ۱۴ میلیارد دلار و ارزش برندهای استرالیایی در فهرست ۷۵ میلیارد دلار است، اما ارزش برندهای ایالات متحد آمریکا چیزی برابر ۲٫۱ تریلیون دلار است!
usa brand

برندهای چینی در این فهرست به‌خوبی خودنمایی می‌کنند ولی برندهای آمریکایی همچنان با در دست داشتن اکثریت برندهای دسته‌بندی تکنولوژی پیشتاز هستند.
بنابر این گزارش، دو دسته برند هستند که آینده درخشانی دارند: نخست برندهای دسته‌بندی تکنولوژی است و دسته دوم برندهای چینی؛ بخواهید باور کنید یا نه، این کشور چین است که در حال ساخت برندهای برتر دنیاست.

در بخشی از این گزارش برترین برندهای دیجیتال بانام The SocialZ Verve Index رتبه‌بندی و معرفی‌شده‌اند.
رتبه‌بندی برندها در این فهرست بر اساس قدرت و فعالیت برند در شبکه‌های اجتماعی اندازه‌گیری شده است جایی که گوگل در صدر آن خودنمایی می‌کند. شبکه اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک جایگاه‌های بعدی رادارند.
digital-brands

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 14 =